Thursday, December 30, 2010

Pertemuan Pemuda PAS Perak dan Pemuda PAS Penang

Larut 26 Dis 2010 - Bertempat di Lata Mat Sabu Larut Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang hari ini telah menganjurkan Tamrin Qiadi peringkat DPPNPP. Program yang bemula 25 dan berakhir 26 Disember ini dipenuhi dengan pengisian jasmaniah tidak ketinggalan kerohanian dan pentarbiahan. Menurut Timbalan Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, seramai lebih kurang 50 kepimpinan pemuda peringkat Negeri dan kawasan yang hadir pada program tersebut.

Dalam pada itu rombongan exco Pemuda PAS Perak memeriahkan lagi program tersebut. Kehadiran seramai enam orang exco yang diketuai sendiri oleh Ketua Pemuda PAS Perak Ustaz Zawawi disambut dengan dengan penuh ukhwah oleh peserta dan kepimpinan DPPNPP. Dalam pertemuan singkat ini, Sewan Pemuda PAS Pulau Pinang memberi penerangan program yang dianjurkan dan mengucapkan ribuan terima kasih atas kebenaran menggunakan tempat tersebut yang terletak di Negeri Perak. Selain itu DPPNPP juga berkongsi maklumat dan pengalaman di negeri Pulau Pinang.

Pemuda PAS Perak yang diketuai oleh Ustaz Zawawi turut mengucapkan selamat datang kepada DPPNPP serta perserta program. DPPNPk, mengalu-alukan kehadiran dan penggunaaan tempat ini yang di kenali sebagai Lata Mat Sabu. Menurut beliau DPPNPk juga pernah mengadakan tamrin di tapak yang sama pada tahun 2007 yang lalu. Beliau menyarankan agar kembara dilakukan diwatu malam seoerti yang pernah Pemuda PAS perak buat dahulu.

Sebelum bertolak pulang exco Pemuda PAS Perak bersama-sama peserta dan kepimpinan DPPNPP menjamu selera dengan juadah yang telah disediakan oleh penganjur. Diharapkan hubungan mesra ini dapat terus dijalinkan demi kemenangan Islam di Malaysia.

Peserta Tamrin Qiadi DPPNPP

Ucapan KP DPPNPk dan Tim.KP DPPNPP

Rombongan Exco DPPNPk

No comments:

Post a Comment