Monday, November 29, 2010

Blogger pro Umno diminta sahut cabaran debat

PARIT BUNTAR : PAS Parit Buntar menyokong usaha Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) untuk berdebat secara terbuka dengan semua pengendali laman web atau blogger pro Umno BN.

Ketua Penerangan PAS Parit Buntar Fakhrurrazi Haji Khalid berkata, hanya melalui debat terbukalah peluang blogger pro Umno untuk menyokong tindakan yang dibuat oleh Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menghadiri dan melakukan upacara meletakkan ancak ke tiang seri program Projek Infra Bina Upaya (IBU) di Kampung Guar, Manong pada 17 Oktober yang lalu.

“ Blogger pro Umno perlu berani berdepan di atas satu pentas untuk mengemukakan hujah-hujah mereka .

“ Sesiapapun boleh memberikan hujah satu hala, namun kebenaran hujah itu boleh dipersoalkan. Berdebat atas satu pentas adalah lebih matang lagi bersifat professional” katanya

Fakhrurrazi berkata, sekiranya blogger pro Umno tidak boleh menerima dakwaan Dewan Pemuda PAS Perak , sepatutnya mereka menerima cabaran debat bagi membersihkan nama baik Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

“ Anggapan pihak tertentu, debat itu tidak akan menyelesaikan masalah adalah salah kerana kebenaran itu dinilai melalui hujah kedua-dua pihak.

“ Rakyat boleh memutuskan sama ada hujah itu benar atau salah melalui kekuatan berhujah. Blogger pro Umno perlu berani berhadapan dengan rakyat, bukan hanya berani di hadapan komputer “ katanya

Sementara itu Pengarah Pilihanraya Pemuda PAS Parit Buntar Adnan Abd Rahman menyifatkan cabaran Dewan Pemuda PAS Perak itu sebagai terkehadapan dan mengharapkan blogger pro Umno menerima hasrat tersebut untuk melangkah ke kancah pembukaan minda dan wacana ke arah politik baru.

“ Malah, dengan langkah mengadakan debat dan perbincangan, khususnya secara terbuka bukan lagi persoalan baru.

“ Memandangkan pernah berlaku ketika debat Palestin antara Almarhum Ustaz Dato' Fadzil Mohd Nor bersama Tun Mahathir, dan debat minyak antara Shaberry Chik dan Anwar Ibrahim” katanya

Adnan juga berpendapat jika blogger pro Umno benar-benar ikhlas, cabaran Dewan Pemuda PAS Perak wajar dipersetujui, khususnya dalam membuktikan kebenaran hujah-hujah mereka.

No comments:

Post a Comment