Monday, November 8, 2010

Deepavali : Sumbangan Buat Masyarakat India

Parit Buntar - Sambutan Deepavali tahun ini disambut gembira oleh 30 orang masyarakat India miskin apabila mereka mendapat sumbangan daripada Pusat Khidmat Wakil Rakyat Parlimen Parit Buntar dan PAS Kawasan Parit Buntar. Bantuan keperluan dapur dan wang tunai dihulurkan bagi melihat rakyat yang tidak berkemampuan ini bergembira menyambut Deepavali.


Menurut Setiausaha Ahli Parlimen Parit Buntar, Hairul Nizam Ishak, seramai 30 orang telah dipilih dari sekitar Parit Buntar dengan tujuan meringankan beban masyarakat India yang miskin sekaligus menggunakannya bagi menyambut perayaan Deepavali.


Rombongan kami menjelajah dari rumah ke rumah bermula di Taman Seri Semarak hinggalah ke Pekan Baru. Sumbangan tersebut disampaikan oleh Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa serta Pengerusi Lujnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Parit Buntar, Ahad Azhar Sharin.


Turut serta dalam program adalah wakil PAS untuk masyarakat India Aihean A/L Murugan, Rajeswaran A/L Thasabant, Pegawai Khas Parlimen Hamdan Fadel Ahmad serta wakil PAS untuk masyarakat Cina Teoh Bak Chua. Menurut Aihean, pihak kami telah memilih masyarakat India yang benar-benar memerlukan dan saya bagi pihak masyarakat India mengucapkan terima kasih pada pihak PAS kerana sudi membantu masyarakat India di sini untuk sambut Deepavali. Walaupun peruntukan wakil rakyat dinafikan, namun mereka tetap membantu kami.

Melalui siri jelajah sumbangan ini juga pihak Pusat Khidmat Parlimen telah diberitahu masih ada dikalangan anak-anak penerima sumbangan yang masih tidak didaftarkan kelahiran mereka serta keadaan mereka yang memerlukan bantuan kebajikan. Justeru pihak Pusat Khidmat Parlimen akan mengambil tindakan segera bagi membantu masalah mereka ini.




No comments:

Post a Comment