Monday, November 8, 2010

DPPKPB Meneruskan Ziarah Kebajikan



Parit Buntar, 6 November : Dewan Pemuda PAS Kawasan Parit Buntar (DPPKPB) hari ini meneruskan Ziarah Kebajikan seperti yang dilaksankan pada bulan Ramadhan dan Syawal yang lepas. Program turun padang serta ziarah ini adalah program rutin yang sentiasa di lakukan oleh DPPKPB.

Menurut Ketua Lajnah Kebajikan DPPKPB Sdr. Noraidi, Pemuda PAS Parit Buntar sentiasa mendekati golongan yang kurang bernasib baik dan akan cuba membantu sedaya upaya meringankan beban Rakyat sekitar Kawasan Parit Buntar.

"Kita melalalui negera berkebajikan akan meneruskan usaha membantu golongan yang susah tidak kira masa waktu. Ini adalah kerana usaha ini di sukai oleh Allah SWT dan Rasullullah dimana tangan yang diatas lebih baik dari tangan yang dibawah" Noraidi

Menurut beliau rombongan yang diketuai oleh Ketua Pemuda sendiri iaitu Khairuzami dan tujuh AJK kali ini turun ke lima cawangan dan melibatkan tujuh belas penerima sumbangan. DPPKPB bukan sahaja memberi sumbangan berupa keperluan harian malah DPPKPB juga dengan kemampuan yang ada menyampaikan bantuan kerusi roda dan tongkat kepada OKU.

"DPPKPB akan cuba membantu sedaya mungkin dengan menyampaikan keperluan yang amat-amat diperlukan. Contohnya kita telah menyerahkan sebuah kerusi roda kepada seorang pesakit yang tidak dapat berjalan dengan sempurna" Berkata Noraidi.

Dalam menjayakan program kebajikan ini Ketua Pemuda PAS Parit Buntar menyeru sesiapa yang berhajat untuk meyumbangkan tidak kira dalam apa jua bentuk boleh lah berhubung dengan AJK DPPKPB Sdr. Nizam di Pejabat PAS jalan Keli.




Kerusi roda yang disumbangkan oleh DPPKPB


Meredah kampung demi mebela Rakyat


warga emas yang di ziarahi dan diberi sumbangan


JK Cawangan turut membantu menunjukkan jalan ke rumah penerima


Ketua Laj. Kebajikan Sdr Noraidi menyampaikan tongkat


Adik ini sedang bermain dengan 'kabota' (Mesin penggembur tanah bendang)

No comments:

Post a Comment