Thursday, October 14, 2010

Majlis Ramah Mesra DPPK bersama JPC


10 Okt (Ahad) : Dewan Pemuda PAS Parit Buntar (DPPKPB) hari ini telah mengadakan pertemuan dua hala dengan Jawatankuasa Pemuda Cawangan (JPC) bagi cawangan-cawangan di DUN Titi Serong. Majlis ramah mesra ini lebih kepada ikatan ukhwah dikalangan DPPK bersama JPC serta saling bertukar pandangan dalam melaksanakan gerak kerja yang lebih teratur.

Menurut setiausaha DPPKPB Nazamudin pertemuan ini melibatkan semua cawangan yang ada di DUN Titi Serong dan akan dilaksanakan pula bagi DUN Kuala Kurau pada 17 hb Oktber ini. Pertemuan hari ini dihadiri 13 cawangan yang melibatkan Ketua Pemuda Cawangan dan Setiausaha JPC.

"Majlis ramah mesra ini bertujuan untuk merapatkan ukhwah dikalangan AJK DPPK bersama JPC serta bertukar-tukar pandangan supaya perancangan serta gerak kerja pemuda sampai ke akar umbi. Kita juga sentiasa mengharapkan kerjasama JPC dalam setiap program yang diaturkan." Berkata Nazamuddin

Dalam taklimat yang diberikan oleh Ketua Pemuda PAS Parit Buntar, beliau menyatakan bahawa kepentingan kerjasama erat dianatara DPPK dan JPC adalah bertujuan supaya sesaran pemuda di setiap cawangan dapat di dekati dan sentiasa bersama dengan PAS.

"Kita mahukan pemuda-pemuda sentiasa mersakan PAS dihati mereka. Oleh itu tanggungjawab ini terletak kepada cawangan tersebut untuk mengaturnya. Kita DPPK akan sedia turun pada bila-bila masa untuk bertemu pemuda cawangan". Menurut Khairulzami

Pihak JPC juga diberi peluang untuk menyuarakan pendapat dalam pertemuan ini. rata-rata mereka melahirkan rasa berbesar hati apabila kerjasama lebih erat diantara DPPK serta JPC dapat di realisasikan.

Menurut Ketua Pemuda Cawangan Titi Serong Ustaz Qari, penglibatan JPC dalam program adalah amat penting bagi mengeratkan kerjasama serta mewujudkan sifat kekitaan. Program di akhiri dengan penyerahan borang senarai pengundi baru yang perlu dicari oleh setiap cawangan. Sehelai baju orang muda geng kita juga diserahkan kepada setiap JPC sebagai tanda penghargaan kehadiran ke majlis ini.


Antara JPC yang hadir


JPC memberi tumpuan dalam perbincangan dua hala


Penyerahan baju "Orang Muda Geng Kita"

No comments:

Post a Comment