Wednesday, July 21, 2010

Perpaduan : Umno Dihujung Hayat

Parit Buntar 21 julai - Dewan Pemuda PAS Kawasan Parit Buntar (DPPKPB) menyifatkan bahawa umno kini berada dalam pengkahiran hayat dan menanti hari-hari untuk di talkinkan. Ini berikutan umno yang kini semakin tertekan sehingga sanggup mengetepikan maruah diri dengan menggunakan Harussani demi mencapai cita-cita untuk menyelamatkan parti umno yang semakin terpinggir dari orang melayu sendiri.

dalam kenyataan medianya (Harussani) semalam, Mufti Perak berkata beliau seorang mufti mana mungkin menipu dengan menyatakan bahawa ada beberapa pimpinan PAS bertemu dengannya untuk membincangkan perpaduan antara umno dan PAS. DPPKPB melihat ini satu permainan politik kotor umno yang ingin melihat perpecahan Pakatan Rakyat. Menurut Penolong Setiausaha DPPKPB, Ahmad fairus, keadaan ini menggambarkan bahawa umno semakin dihujung usia dan memerlukan 'bantuan oksigen' demi meneruskan 'survival' politik mereka. "Kita melihat suasana ini menggambarkan bahawa umno semakin terdesak, sehingga sanggup melupakan kezaliman mereka terhadap PAS demi melangsungkan nafas mereka yang makin lemah" berkata Ahmad fairus.

Oleh itu DPPKPB menyokong penuh kenyataan Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man iaitu PAS lebih rela Melayu berpecah dalam mentaati perintah Allah daripada berpadu dalam mendurhakai Allah. “PAS Menyatakan dengan tegas kita perlu bersatu di atas landasan yang digariskan oleh Allah; iaitu “Bertolong bantulah kamu dalam perkara kebaikan dan taqwa, dan jangan bertolong bantu dalam perkara dosa dan permusuhan”. “Lantaran itu PAS lebih rela melayu berpecah dalam mentaati perentah Allah daripada berpadu dalam mendurhakai Allah,” kata beliau. Tuan Ibrahim Tuan Man.

Sekali lagi DPPKPB menyatakan sokongan penuh kepada kepimpinan PAS, dimana akan terus memperkukuhkan hubungan dan kerjasama dalam Pakatan Rakyat bagi membina Malaysia baru dan terus melindungi Islam.

Ahmad Fairus
Pen. Setiausaha
DPPKPB

No comments:

Post a Comment