Tuesday, February 1, 2011


Parit Buntar - Sempena Tahun Baru Cina tahun ini, ahli parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa mengambil peluang bertemu rakyat khususnya kaum Tionghua bagi mengucapkan selamat tahun baru kepada mereka. Di Pekan Parit Buntar, beliau bersama rombongan iaitu Jawatankuasa PAS Kawasan serta Dewan Muslimat seramai 10 orang telah bertemu masyarakat Cina dengan menyampaikan buah limau tanda ingatan kepada mereka. Turut sama dalam rombongan adalah Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan, Abdul Baharin Mat Desa dan wakil Dewan Himpunan Penyokong PAS Parit Buntar, Teoh Bak Chua.
Penduduk di sini menyambut baik kehadiran wakil rakyat mereka dengan senyuman tanda gembira kerana mereka terharu di atas keprihatinan melawat mereka sambil mengucapkan ucapan selamat tahun baru. Dr Mujahid dan rombongan memperuntukkan masa kira-kira dua jam menziarahi mereka di sini.

Pada keesokan harinya pula Dr Mujahid telah ke Kuala Kurau dan Tanjung Piandang untuk menyampaikan sumbangan kepada masyarakat Tionghua miskin di sana. Beliau bersama ADUN Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari serta Yang Dipertua PAS Kawasan, Harun Hashim menyampaikan barangan keperluan hari raya serta angpau. Kira-kira 100 orang menerima bantuan tersebut. Program ini telah berlangsung di Persatuan Bomba dan Penyelamat Kuala Kurau dan Tanjung Piandang.

Turut sama hadir dalam majlis penyampaian sumbangan ini adalah Pengerusi Lujnah Perpaduan Nasional PAS Parit Buntar, Hamdan Fadel Ahmad, Jawatankuasa PKR Cabang Parit Buntar serta pimpinan DAP Parit Buntar.






2 comments:

  1. BERILAH TUMPUAN SEPENUH JIWA RAGA KEPADA PENGUNDI CINA SEBAB AKU NAK BAGITAU LEPAS NI PENGUNDI MELAYU AKAN MENGUNDI CALON UMNO.

    TAK ADA APA APA PUN KELEBIHAN BERWAKILKAN PAS NI..

    ReplyDelete
  2. Luncai is jealous!!! because he need a lemon for belly stomach

    ReplyDelete