Monday, March 21, 2011

Pesta Pancing Pemuda PAS Meriah!






Pesta Pancing Pemuda PAS Meriah!

Parit Tok Ngah - Tangkapan ikan keli seberat 1.6 kilogram telah menobatkan Mohd Hizazi Arhad (26) selaku juara Pesta Pancing Orang Muda Geng Kita anjuran Dewan Pemuda PAS Parit Buntar dengan kerjasama Pemuda PAS Cawangan Parit Tok Ngah Atas. Beliau telah berjaya membawa pulang hadiah wang tunai RM 200 dan penginapan satu malam di Taiping Golf Resort.

Menurut Ketua Penerangan Pemuda PAS Parit Buntar, Hairul Nizam Ishak, seramai 150 orang telah menyertai pesta pancing kali ini. Ini merupakan kali kedua pesta pancing parit tali air dianjurkan oleh Pemuda PAS Parit Buntar. Penduduk di kawasan ini seolah-olah berpesta dengan mengumpulkan dari golongan kanak-kanak hinggalah warga emas menyertai kejohanan ini. Penduduk tempatan juga mengambil kesempatan kehadiran pengunjung untuk membuka gerai bagi menambah pendapatan mereka.

Tempat kedua telah diraih oleh Mohd Rosli Basri dengan tangkapan ikan keli seberat 1.4 kilogram manakala tempat ketiga dimenangi oleh Sabran Abdul Hamid dengan tangkapan 1.1 kilogram. Setiap pemenang juga mendapat hadiah percuma tiket ke Taman Tema Air Bukit Merah. Orang ramai yang berhimpun menyatakan mereka begitu gembira dengan pesta pancing dan berharap program sebegini dapat diadakan lagi.

Turut hadir dalam program ini adalah Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar, Abdul Baharin Mat Desa yang telah memberikan ucapan sekaligus menyampaikan hadiah kepada para pemenang.


Adik kecil ini juga mengambil kesempatan memancing



Antara peserta yang mengambil bahagian


sbar menanti umpat mengena


Tuan Haji Harun YDP Pas Parit Buntar memulakan gimik pancing

No comments:

Post a Comment