Saturday, January 8, 2011

Gunting rambut hargai pelajar ke sekolah


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjs59zz9PRUcfrsRxcRilekegt-caclhgJXNm_O3Lx5rsL3wEXYXeYH_Vwqkb05fuqgnboIHtXt6Z9MqIk4YpuqHYrPpSs6Tybaw2vXCf-TW-I_8YmPP6BhAYJ8XjOiVvpKamWZKGo8j-E/s1600/SAM_0940.JPGPARIT BUNTAR : PAS Parit Buntar telah bekerjasama dengan lima buah kedai gunting rambut bagi menjayakan program ‘ Kembali ke Sekolah’ di Parit Buntar.

Pengerusi Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar Ahmad Azhar Sharin berkata, selain menyampaikan sumbangan kepada pelajar miskin, sumbangan kepada pelajar untuk mengunting rambut juga dilaksanakan di lima buah kedai gunting terpilih.

“ Seminggu sebelum persekolahan dibuka, pelajar yang mengunting rambut di kedai-kedai berkenaan dikenakan bayaran dengan kadar yang lebih rendah.

“Seperti kebiasaan, apabila musim persekolahan hendak bermula, ibu bapa akan membawa anak-anak ke kedai gunting. Kami mengambil kesempatan membantu ibu bapa dengan menawarkan bayaran gunting rambut yang lebih rendah” katanya yang juga Naib Yang Dipertua PAS Parit Buntar.

Ahmad Azhar berkata, program ini bertujuan menghargai pelajar yang kembali bersekolah dan merapatkan hubungan PAS dengan masyarakat tanpa mengira parti.

“Ramai ibu bapa yang membawa anak masing-masing untuk bergunting rambut memandangkan musim persekolahan hampir bermula.

“ Secara dasarnya program kemasyarakatan kali ini telah berjaya mencapai matlamatnya membantu masyarakat tidak kira PAS atau Umno” katanya

Beliau melahirkan penghargaan kepada tukang gunting yang sanggup bekerjasama menjayakan program ‘ Kembali Ke Sekolah’ anjuran PAS Parit Buntar.

No comments:

Post a Comment