Monday, May 31, 2010

Mengecam Keras Tindakan Zalim Israel


Parit Buntar 31 Mei (Isnin), DewanPemuda PAS Kawasan Parit Buntar (DPPKPB) mengecam keras tindakan yang secara terang melakukan kezaliman terhadap misi bantuan kemanusia ke Gaza pagi tadi.

Dalam laporan dari aktivis yang menaiki kapal Freedom Flotilla mereka diserang pada awal pagi tadi yang menagkibatkan kematian 16 orang aktivis serta mencederakan puluhan yang berada didalam kapal tersebut. DPPKPB mengecam keras tindakan ini yang tidak berperikemanusiaan bukan sahaja terhadap rakyat Palestin, malah masyakat dunia yang ingin menyalurkan bantuan kemanusia kepada Gaza.

Menurut setiausaha DPPKPB Sdr. Nasaruddin tindakan ini melambangkan keangkuhan Israel yang tidak mempedulikan pandangan dunia terhadap apa-apa juga tindakan kejam mereka. Dengan kejadian ini membuktikan bahawa Israel adalah sebuah negara yang tidak boleh dibawa bebincang lagi dalam isu kemanan.

Tindakan keras harus diambil oleh PBB dengan menghalang dari kezaliman ini berterusan. malah OIC sendiri sebagai badan yang yang menyuarakan pandangan umat Islam, wajib bertindak dengan lebih tegas terhadap negara Yahudi laknatullah ini.

Kita tidak mahu negara-negara Islam hanya melihat dengan sebelah mata tentang pembunuhan beramai-ramai aktivis dan rakyat palestin. bahkan diketahui bahawa terdapat juga rakyat Malaysia yang menyertai misi ini dan berada di kapal tersebut. Oleh itu DPPKPB akan mengadakan solat hajat, memohon kepada Allah swt agar diselamatkan semua peserta misi kemanusian tersebut dan memusnahkan rancangan jahat Yahudi laknatullah.

Nasaruddin Setiausaha DPPKPB

No comments:

Post a Comment