Sunday, September 5, 2010

Sumbangan Aidilfitri Buat Penduduk DUN Kuala Kurau


Kuala Kurau, 5 Sept (Ahad)- Seramai 140 keluarga melibatkan 25 Cawangan di DUN Kuala Kurau hari ini diraikan dengan sumbangan Aidilfitri oleh PAS Kawasan Parit Buntar. Majlis berlangsung di Pusat Khidmat DUN Kuala Kurau.

Sumbangan ini adalah hasil kutipan sumbangan seluruh warga kerja PAS Parit Buntar termasuk ADUN dan Ahli Parlimen Parit Buntar iaitu YB Drs. Khalil Idham Lim dan YB Dr. Mujahid Yusuf Rawa.

Menurut Timbalan YDP Pas Parit Buntar Bahrin Desa, PAS Kawasan berjaya mengutip sumbangan pada tahun ini sebanyak hampir RM 100,000. Kutipan ini juga melibatkan Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat yang bekerja keras mendapat penyumbang yang ikhlas menyumbang untuk program sepanjang Ramadhan.

"Pada tahun ini kita berjaya mengutip hampir RM 100,000 dalam kempen derma program Ramadhan PAS Kawasan yang kita anjurkan setiap tahun.

Kutipan kali ini lebih besar dari tahun lepas dimana pada tahun lepas kita berjaya mengumpul sumbangan sebanyak RM 75,000 sahaja" berkata Bahrin

Dalam ucapan Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid beliau menyatakan setiap usaha PAS ini adalah semata-mata untuk memberi sumbangan serta meringankan beban masyarakat di Parlimen Parit Buntar amnya dan DUN Kuala Kurau khasnya.

"Semalam kita menyampaikan sumbangan yang sama di DUN Titi Serong melibatkan 170 penerima dan hari ini kita menyampaikan sumbangan kepada masyarakat di DUN Kuala Kurau pula" Dr. Mujahid

Menurut beliau lagi PAS hanya mengharapkan doa dari orang ramai agar PAS dipelihara dan terus diberi amanah untuk memimpin di Kawasan Parlimen Parit Buntar. Oleh itu agenda kebajikan dapat dilangsungkan.

"PAS bukan lah seperti umno yang mengharapkan balasan yang akan menindas rakyat kembali seperti yang dilakukan umno/BN, tetapi PAS hanya mengharap doa dari orang yang lemah.

Ini kerana doa orang lemah atau miskin ini dimakbulkan oleh Allah SWT" Berkata Dr. mujahid.

Dr, Mujahid sedang memberi ucapan, duduk dari kiri
YB Yunus, YDP PAS Tn.Hj. Harun dan TYDP Bahrin Desa

Tn. Hj. Harun Menyampaikan sumbangan Aidilfitiri

YB Yunus, ADUN Kuala Kurau menyampaikan sumbangan

Dr. Mujahid bersama penerima dikalangan orang kurang upaya (OKU)

No comments:

Post a Comment